dimarts, 15 de setembre del 2009

BALAGUER I LA NOGUERA TAMBÉ FARAN CONSULTA. Comunicat del Casal Pere III arran de la consulta d'Arenys de Munt

Després de les informacions publicades en diversos mitjans de comunicació de les comarques de Ponent relatives a la promoció de consultes populars sobre la independència dels Països Catalans, el Casal Pere III – Ateneu de Balaguer precisa:

1-El Casal Pere III – Ateneu de Balaguer promourà -amb els suports i les aliances que calgui- la consulta sobre la independència a la ciutat de Balaguer i si cal en altres localitats de la Noguera, i insta a la resta d’entitats de la ciutat i de la comarca a unir-se a l’organització d’aquestes consultes, que han de ser històriques i que han de servir perquè Balaguer i la Noguera participin també del procés engegat irreversiblement el passat diumenge 13 de setembre a Arenys de Munt. Insta també a tota la ciutadania de Balaguer i de la Noguera a participar en aquesta convocatòria, i a contactar el Casal Pere III per participar en les tasques d'organització. Totes les mans seran ben rebudes.

2-Fins a mitja dotzena de membres i militants del Casal Pere III – Ateneu de Balaguer van ser presents el passat diumenge a la localitat d’Arenys de Munt, per observar tot el procés organitzatiu de la consulta i exportar-la a la capital de la Noguera. El Casal Pere III ja ha fet saber als organitzadors de la consulta d'Arenys la seua voluntat d'estendre a la nostra ciutat i a la nostra comarca la iniciativa començada al Maresme.

3-El Casal Pere III – Ateneu de Balaguer insta a l’Ajuntament de Balaguer a donar suport a l’organització d’aquesta consulta i a recolzar-la institucionalment, tenint en compte que la consulta és un exercici de democràcia sense pal.liatius que qualsevol persona o institució que s’autocatalogui de democràtica ha de recolzar per principis. Insta també la resta d'ajuntaments de la comarca a fer el mateix.

4-El Casal Pere III – Ateneu de Balaguer, tenint en compte la seua natura comarcal alhora que municipal, s’ofereix a donar tot el suport humà i logístic que calgui a totes les entitats i organitzacions de la Noguera que es decideixin a promoure consultes populars sobre la independència a la resta de poblacions de la comarca. Insta, igualment, a la resta d’entitats de les comarques de Ponent a promoure una consulta sobre la independència el mateix dia a tota la demarcació, que tingui una validesa que vagi molt més enllà del simbolisme, i que no pugui ser catalogada de local i intranscendent.

El Casal Pere III – Ateneu de Balaguer fa saber a tots els ciutadans i a totes les ciutadanes de Balaguer i de la comarca de la Noguera la seua disponibilitat total envers la promoció de consultes d’autodeterminació.

Balaguer (la Noguera), 14 de setembre de 2009